20/3/09

Plana Basarda

PLANA BASARDA
Com que aquesta setmana estíc una mica cremat d´anar en bici, ( ruta dimecres amb en JORDI, dissabte OLOT-SANT FELIU, i Diumenge ruta A PIKE ), he dicidit sortir a destrossar una mica les botes de muntanya.
Després de deixar en MARC al cole he enfilat el cotxe cap a Pedralta. L´he deixat en una entrada d´un camí que s´enfila cap a l´esquerra tot just quan arrivas a l´explanada de dalt de tot. Aquest camí puja seguín les línies d´alta tensió que passen just pel darrera del Puig de les Cols…aquest es el camí que tinc previst agafar de tornada per arrivar fins el cotxe.
He agafat el GR-92 cap avall en direcció al inici del Camí del Eucaliptus amb l´intenció de pujar fins a Plana Basarda per anar a veure les restes del poblat Iber…com sempre que vaig a peu ,acabo anant camp a través…m´he liat de tal manera que he hagút d´arrastrarme com un sanglar per poder sortir de sota les branques de bruc. Per fí he arribat al camí dels molinets ( drecera ) giro a l´esquerra en direcció a Roca Sella, atravesso la riera i passo al altre costat. Segueixo pujant , ara amb la riera a la meva esquerra. Al cap de uns cinc minuts veig un camí que puja cap a la dreta( deu ser el que he vist desde Pedralta…tot sigui per estalviarme pujar per la pista dels Eucaliptus ), seguéix pujant, el camí es va embrutín per moments…cada vegada hi han més branques pel mig…m´imagino que es cose dels caçadors per dificultar el pas dels sanglars. després de pujar, pujar, i pujar resulta que trovo la pista que volía evitar…segueixo pujant mentres recordo lo “chungu” qu´es passar per aquest camí en bici…avui no costa tant jeje…
Al cap d´uns minuts arrivo a Plana Basarda…per cert está farcit d´esparregs. Pots agafar els que vulguis…una passada.
Agafo un corriol cap a l´esquerra quan de sobte apareix devant meu les primeres restes del poblat…una cova picada a la pedra,GUAPO, GUAPO, mes endavant unas sitjas que están plenas d´aigua, suposo que originalment les utilitzarien per posar-hi blat o similar ( els Ibers vivien de l´agricultura i de la caça ). Mes endavant hi ha un col-lector d´aigua amb unes escales a la roca que ens porta a la zona més alta des-de on hi ha una excel-lent vista a tota la vall.
Més sitjas, aquestes están buides. Bé ,s´ha acabat fer CULTURA,ha arrivat l´hora de marxar…torno enrera sobre les meves passes. Arrivo als Eucaliptus, giro a lésquerra amb la intenció de seguir pujant per la pista … ja soc a dalt, torno a girar a l´esquerra per anar a buscar la línia que em portará després de molt pujar i baixar fins a la zona de Pedralta que es on tinc el cotxe…
Bé han estát tres hores de trencacames molt divertides…SENSE BICI…demá a descansar i el Diumenge, torna´hi…en sembla que hi ha ruta multitudinaria a Quart…SALUT.